J-a ungar som hittar på dumheter…

Onsdag: ser att de små hattarna på ventilerna på min bils däck är borta, alla fyra. Tänker att det kan vara något busfrö på skolan, där bilen stått parkerad sen i måndags, som varit framme och avskriver det hela. Har trots allt alla luft kvar i däcken.

Fredag: landar på parkeringen där jag brukar ha bilen om jag inte har den till jobbet eller hemmavid och ser fler bilar utan hattar på sina ventiler.

Slutsats: I det förhållandevis lugna området jag har bilen parkerad i har någon, troligtvis ett barn, roat sig med att skruva av dessa hattar och kanske t.om. provat att släppa ut luft ur däcken redan förra helgen.

Reflektion: Det är helt galet att barn kan vara ute och hitta på sådant här, då det troligtvis gjorts efter mörkrets inbrott, utan att respektive föräldrar vet om det…

Jag brukar inte gnälla men detta är liksom lite för magstarkt. Nu hände inget men tänk er att de fem bilar det handlar om hade fått däcken luftade. Det hade ställt till det rejält då man kanske har bilen stående hela helgen och tar den först måndag morgon.

Comments are closed.