Sitter i snön i en annan värld

I min vardag kopplar jag av med att “fly” till en värld känd som Second Life.

Vissa kallar det spel men då man inte ska utföra uppdrag eller det finns poäng att tjäna så håller jag inte med om denna etikett. Sedan 2007 när först skapade mig en “avatar” har jag träffat många människor och bland dem ett flertal jag kan kalla vänner…

Har du lust att pröva på det kan du titta på Second Lifes hemsida via denna länk (på engelska).

Du kan också läsa om vad som händer i den växande gruppen av svenskar hos Tina Dahl/PetGirl Bergmans blogg. Tina är en nestor i Second Life och en stor källa till kunskap, glädje och inspiraton för alla som känner henne. För oss svenskar i Second Life är hon den okrönta drottningen 🙂

One response to “Sitter i snön i en annan värld