GSIT- Stockholm byter IT-miljö…

GSIT, Gemensam Service IT, är Stockholms stads gigantiska ombyggnad av sin it-miljö över hela kedjan av enheter och bolag….

Börjar med vad andra har skrivit (genom Google-sök på GSIT):

Jobbar själv mitt i “smeten” och har sett alltför mycket för att riktigt tro på det 100%.  Som skattebetalare är jag bekymrad över vad “mina” pengar används till och som anställd, ja det ska jag nog inte säga rakt ut här för då kanske jag inte förblir anställd… Men att det borde granskas i sömmarna är klart. Även om staden inte skulle erkänna detta.

Du som är skattebetalare och boende i Stockholms stad. Fråga gärna vad de kommunala “utförare” du har mest kontakt med vad GSIT innebär för dem och deras service till dig. Ställ också samma fråga till kommunfullmäktige.

Detta blir mitt enda inlägg på denna sida om GSIT tills jag själv är klar med att delta i just min arbetsplats överföring till den nya miljön.  Du som läser detta får gärna kommentera men då jag moderar kommentarer kan det dröja innan de syns.

One response to “GSIT- Stockholm byter IT-miljö…